Uyutarak Diş Çekimi İzmir

Bilinçli Sedasyon

Hastane koşullarında uzman, anestezi ve reanimasyon eğitimi alan doktorlar tarafından uygulanan bir yöntemdir.

Diş tedavilerinde Nitroz Oksit sedasyonu

Diş tedavisi hemen hemen tüm insanların kabuslarını kaplar. Uyutarak diş çekimi izmir İnsanlar iğne vurulmaktan korktukları için diş hekimine gitmek istemezler. Tüm bu durumlar hastaların tedavilerinin aksamasına ve en önemlisi de diş kaybına kadar gidebilmektedir.

Bilinçli Sedasyon

Bilinçli sedasyon bir çeşit ağrı yöntemi şeklini oluşturur ve medikal alanda sıkça kullanılan bir yöntemdir. Her yaştaki insana rahatça uygulanabilen bu yöntem sayesinde diş tedavilerinden korkan hastalarda korku ve stres duygusu azalacaktır.

izmir uykuda diş tedavi eden yer

Genel anestezi ile diş tedavisi izmir

Nitroz oksit

Medikal alanda sık kullanılan bir diğer yöntem de nitroz oksit gazıdır. Aynı zamanda gülme gazı olarak da bilinir. Oksijenle birlikte uygulanan bu gaz solunduğu sürece hastayı rahatlatır ve ağrılarını azaltır. Amerika ve İskandinav ülkelerinde de diş tedavilerinde nitroz oksit sedasyonu standart uygulamayı oluşturur.

Nitroz oksit sedasyonu ne tür etkiler oluşturur

Anksiyolit (korkuyu azaltan) etkiye sahiptir. Bu uygulamada genelde lokal anesteziye ihtiyaç duyulsa da bu gaz da anestezik etkilidir. Bu özellik hastaların enjeksiyon uygulamasında ağrı hissetmesini önler. Amnezik etkisi ile de hastalar kendilerini daha sakin hissederler. Tedavi boyunca hastaların bilinci açıktır, doktorla iletişim sürdürülebilir.

Bilinçli sedasyonun faydaları

Hızlı etki

Gazın solunmasından 2-3 dakika sonra etkisi gözlenir. Uyutarak diş çekimi izmir Hasta rahatlar ve sakinleşir.
Kolay ayarlanabilen sedasyon derinliği
Hastalar için uygu sedasyon derinliği kolayca ayarlanabilir.

Güvenlik

Diş hekimliğinde güvenle uygulanan sedatif bir yöntemdir. Toksik etkisi yoktur ve tedavi sonunda hasta normal yaşamına döner. Yüksek tansiyon hastalarında da rahatlıkla kullanılan güvenilir bir yöntemdir.

Nikroz oksit benim için uygun mu?

Diş tedavisine karşı korkuları olan her hasta için uygun bir seçenektir. Bu yöntemle ilgili daha ayrıntılı bir bilgi almak isterseniz diş hekiminizle görüşüp bilgi alabilirsiniz.

Bilinçli sedasyon hangi yaştaki hastalara uygulanabilir?

Bu tedavi her hasta için uygundur. Fakat 5 yaş ve altındaki çocuklarda uygulama sırasında huzursuzluk oluşturabileceği için pek önerilmez.

Hangi tür hastalarda kullanılmasında sakıncalar olabilir?

KOAH, madde bağımlılığı tedavisi gören kişiler, şiddetli duygusal bozukluk yaşayanlar, Bleomisin sülfat tedavisi gören kişiler ve Metilentetrahidrofolat enzim eksikliği gibi durumlarda uygulanması sonucunda komplikasyon gelişebileceği için uygun değildir.

Bir hastaya en fazla ne kadar süre uygulanabilir?

Yaklaşık 3-4 saatlik bir sürede uygulanabilir.

Yüksek dozlara çıkıldığında ne gibi etkiler görülebilir?

Bazı hastalarda kusma, bulantı, ağlama, aşırı gülme ve halisünasyonlar görme gibi komplikasyonlar görülebilir.