Robotik İmplantın Faydaları Nelerdir?

robotik implant nedir

Robotik İmplantın Faydaları Nelerdir?

14 Şubat 2020

Robotik implant tedavisinin avantajları, klasik implant uygulamasının sağladığı avantajların yanı sıra pek çok ek faydayı içermektedir.  Bu nedenle son günlerde oldukça popüler hale gelmiştir. Robotik implantın faydaları şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Robotik implant uygulaması ile yapılan implantlar tam isabetli olmaktadır.
  • Sinir zedelenmesi problemleri meydana gelmemektedir.
  • Klasik implant tedavisinde tedavi sonrası meydana gelen kanama, şişlik ve ağrı gibi problemler robotik implant tedavisinde çok daha az görülmektedir.
  • Klasik implant tedavisinden daha kısa süren bir uygulamadır.
  • Hasta tedavi sonucunu tedavi gerçekleşmeden önce görebilmektedir. Bu nedenle memnuniyet oranı çok daha yüksek bir uygulamadır.
  • Robotik implant uygulamasında implant yapılacak çene bölgesini görebilmek için diş eti kesilmemektedir.
  • Kişinin enfeksiyon kapma ihtimali bulunmamaktadır.
robotik implant nasil yapilir

robotik implant faydalari

Robotik İmplant Tedavisi Uygulanabilecek Kişiler

Robotik implant tedavisi yapılabilecek kişiler konusunda bazı sınırlamalar bulunmaktadır. Bu sınırlamalar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Robotik implantın faydaları ancak hastanın çene ve yüz gelişimini tamamlamış olması halinde görülmektedir. Aksi bir durumda hastanın tedavisi tamamlandıktan sonra gelişimi devam edeceği için bazı problemler oluşabilmektedir. Bu nedenle 18 yaş sınırlaması bulunmaktadır.
  • Kişinin çene yapısının robotik implant tedavisine uygun olması gerekmektedir. Bu durum yapılacak incelemeler neticesinde belirlenecektir.
  • Şeker hastalığı gibi kronik bir hastalığı bulunan kişilerde tedavinin uygulanabilmesi için öncelikle hastalığın bir düzene oturmuş olması gerekmektedir.
  • Kemik erimesi problemi olan kişilere, bu problem için gereken tedavi tamamlanana kadar implant tedavisi uygulanamamaktadır.

Robotik İmplant Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Robotik implant tedavisi, üç temel aşamada gerçekleştirilmektedir. Öncelikle hastanın üç boyutlu şekilde çene tomografisi çekilmekte ve bölge hakkında bilgi sahibi olunmaktadır. Sonraki aşamada implant tedavisi uygulanacak bölge belirlenerek tedavi hakkında bir planlama gerçekleştirilmektedir. Son olarak ise bu bilgiler ışığında implant tedavisi gerçekleştirilmektedir.

Gülüş tasarımının faydalarına yazımızdan bakabilirsiniz.

Robotik İmplat Uygulaması Fiyatları

Robotik implant tedavisinin fiyatları belirlenirken kullanılan bazı parametreler bulunmaktadır. Robotik implantın faydaları göz önünde bulundurulduğunda fiyatların oldukça makul seviyede olduğu söylenebilmektedir. Ancak elbette fiyat belirlemesinde kullanılan parametrelerin değişiklik göstermesi halinde fiyatlar da değişecektir. Robotik implant uygulamasının fiyatlarını değiştirecek hususlar şu şekilde belirlenebilmektedir:

• Robotik implant uygulamasında fiyatları belirleyen ilk husus hastanın genel ağız ve diş sağlığıdır.
  • Hastanın robotik implant uygulaması yapılacak diş sayısı uygulamanın fiyatlarını değiştirmektedir. Tedavi edilecek diş sayısı arttıkça fiyat da aynı oranda artmaktadır.
  • Tedavinin gerçekleştirildiği kliniğin teknik donanımı ve işlemi yapacak doktorun uzmanlık seviyesi fiyatlarda değişikliğe neden olmaktadır.