Metal Diş Teli

Metal diş telleri dişlerin çarpıklığı durumunda veya dişlerin arasının açılması gibi durumlarda hastalar tarafından çokça tercih edilen bir ortodontik tedavidir. Hasta ve hekimin ortak kararı sonucu diş telleri dişin iç veya dış kısmına yerleştirilir. Metal malzemeden yapılan bu diş telleri kırılmaya dayanıklı ve en sağlam diş teli türüdür. Kişinin isteğine göre takılıp çıkarılamayan özellikte olduğu için kişilerin iyice düşünüp karar vermeleri gerekir. Tedavide en hızlı sonucun alındığı ve doktorların da önerdiği bir tel çeşididir.

Metal Diş Teli Kimlere Uygulanır?

Alt ve üst diş kavitelerinin birbirine uyumsuzluğu halinde
Çene yapısının dengesiz olduğu kişilerde
Çiğneme ve konuşma fonksiyon bozukluklarında
Öndeki iki dişin diğer dişlere göre daha ön planda olduğu durumlarda
Diş kaybı ve diş kırıklıklarında
Çarpık konumda ve üst üste yerleşmiş dişlerde
Ortodontik sorunların mevcut olduğu kişilerde

Neden Metal Diş Telini Seçmelisiniz?

Diş teli tedavisi ortodontik tedavi kapsamında son yıllarda en çok tercih edilen bir tedavi yöntemidir. Metal tellerin yanında şeffaf tel ve plaklar da kullanılmasına karşın en güvenilir ve tedavi sürecinin en hızlı geliştiği yöntem metal diş telleri uygulanan yöntemdir.

Metal diş tellerini diğerlerinden ayıran özellikleri ise

Diğer tel çeşitlerine göre daha ekonomiktir.
Tedavi süreci hızlı bir şekilde gerçekleşir.
Dayanıklı ve sağlam yapıdadır.
Braketlerin kırılma ihtimali düşüktür.
Her yaşta uygulanması mümkündür.

Metal Diş Teli Tedavisinin Avantajları

En hızlı tedavi yöntemidir.
Her yaş grubunda kullanılır.
Herhangi bir alerjik reaksiyona neden olmaz.
Darbelere ve sert yiyeceklere karşı dayanıklıdır.
Ekonomiktir ve diğer tellere göre daha çok önerilir.
Dış görünümüne özen gösteren, özellikle genç yaşlarda diş teli taktırmayı düşünen kişilerin hızlı etkili bir tedavi süreci geçirmeleri için metal diş telleri en doğru tercihi oluşturacaktır.

Metal Diş Teli Tedavisinin Dezavantajları

Metal diş tellerinin en belirgin dezavantajı dikkat çeken bir görünüme sahip olması nedeniyle kişilerde estetik kaygı yaratmasıdır. Şeffaf tellere göre belirgin bir yapıda olması nedeniyle dış görünüşe fazla önem veren hastalarda tercih edilmemesi gerekebilir. Tedavi süresi boyunca ağızdan çıkarılamaması ve bu süre içinde sert ve katı yiyeceklerle birlikte asitli içeceklerin, şeker sakız gibi yapışkan yiyeceklerin de sınırlandırılması nedeniyle sıkıntılı süreçlere neden olabilir. Bunların yanında metal braketler zaman zaman diş etlerine veya dudaklara sürterek küçük yaralar oluşmasına da neden olabilir.