İzmir Ortodonti

Neden bir ortodontiste görünmelisiniz

İnsanların büyük çoğunluğu dişlerindeki çarpıklıklardan, İzmir Ortodonti çene bozukluklarından, diş görünümünden dolayı duyduğu rahatsızlıklardan dolayı ortodontist hekimlere başvurur. Yüzde güzel bir gülümsemenin sağlanması özellikle ergenlikte kişinin kendine olan güveninin sağlanması açısından önemli olmakla birlikte; erişkinlikte ise sosyal ve iş hayatında kazanacağı başarıyı doğrudan etkileyen bir faktördür. Ortodontik tedavinin estetik kaygıyı ortadan kaldırmasının yanı sıra ağız ve diş sağlığını da sürdürmeye yardımcı olur. Örneğin dişlerde çarpıklık oluşması durumunda çarpık olan dişler iyi fırçalanamaz ve zamanla dişlerde çürükler meydana gelebilir. Ayrıca bu ortodontik bozukluklar diş eti hastalıklarının da oluşmasına katkı sağlayabilir. Çene bozukluklarında da fonksiyonel kapanış problemlerine bağlı zamanla eklemlerde hasarlar meydana gelebilir.

Genel olarak uygulanan ortodontik tedaviler kişilerde diş çürüklerinin oluşmasını engeller, olası hastalık ve eklem ağrısı gibi rahatsızlıkların oluşmasını kısa sürede durdurabilir. Erişkinlerde diş kaybının oluştuğu durumlarda ortodontik tedavi öncesi implant uygulaması yapılarak bu bozukluklar düzeltilebilir. Çarpık dişlerin temizlenmesinin zorluğunun yanında dilde ses kayıpları oluşabilir; çenenin kötü kapanış fonksiyonuna bağlı olarak da dişlerde aşınma, çiğneme bozuklukları ve yine konuşma fonksiyonlarında bozulma gibi zorluklar ortaya çıkabilir. Tedavi edilmemesi halinde daha ciddi problemlere yol açarak daha sonraki zamanlarda sindirim sistemini vb. sistemleri etkileyebilecek komplike hastalıklara yol açabilmektedirler.
Ortodontik tedavide öncelikli amaç kişilerde sağlıklı bir ağız hijyeni oluşturulması ve güzel bir gülümseme kazandırmaktır.

Ortodontik tedaviye ihtiyacım olduğunu nasıl anlarım?

Çocuklarınız için diş gelişiminin başladığı dönemden itibaren çocukların sıkı takip edilmesi gerekir. İlk başlarda ön dişler düzgün olmasına rağmen ortodontik bozukluklar ortaya çıkabilir ve bunun farkına varılamayabilir. Ancak iyi bir izlem sonucunda bu tür bozukluklar erken teşhis edilerek tedavinin erken başlaması halinde bu durumlar kolayca düzeltilebilir.

Erişkin yaşlardaki hastalar genellikle dişlerin görünümünden rahatsızlık duyduğu durumlarda ortodonti tedavisine başvurmaktadır. Bu estetik kaygının yanında çarpıklık, eğiklik durumlarında dişlerde çürüme başlamasına bağlı hastalıkların oluşma riskinin artması nedeniyle başvuru da sağlanmaktadır. Dişlerin yanlış pozisyonda kapanış eklemlerde ses ve ağrı gibi sorunların çıkmasına neden olur. Bazı erişkin hastalarda ise protez veya implant uygulamaları öncesi diş uyumunun tam olarak sağlanması için ortodontik tedavi gerekebilir.

Diş hekiminin de uyarı ve tavsiyeleri dinlenerek; ortodontik bozukluklar hakkında yeterli bilgi edinmeli ve kendinizde böyle bir bozukluğun var olup olmadığı ile teşhis yaparak, olası bir bozukluk durumunda ortodonti uzmanıyla görüşmeli ve tedaviye erkenden başlamalısınız.