İzmir Çocuk Diş Doktoru

Çocuk Diş Hekimliği Karşıyaka

Pediatrik diş hekimliğinde kullanılan sözcükler çocukları rahatlatabilir ya da tam tersi korku ve gerginlik hali yaratabilir. İzmir Çocuk Diş Doktoru Yetişkin insanların bile iğne ve enjeksiyon kelimelerinden korktuğu bilinirken, çocuklara daha özenli yaklaşılmalıdır.

diş klinik karşıyaka

karşıyaka çocuk diş klinik

Operasyon sırasında ne yaşayacaklarını bilmedikleri için çocuklar diş hekimlerine karşı önyargı oluşturarak tedirgin olurlar ve hatta çoğu kez korku duyarlar. Diş hekiminde gerçekleştirilecek tedavinin başarılı olması için diş hekimine yapılacak ziyaretlerle ilgili konuşmaları yaparken çocuklara karşı hassas davranmak gerekir. Diş hekimliğine karşı olumsuz bir tutum gelişmesini önlemek için öncelikle anne ve babalar ve daha sonra diş hekimleri bu konuda duyarlı olmalıdır.

karşıyaka pedodonti

pedodonti izmir

Ebeveynlerin çocuklara kendi deneyimlerini anlatmaları, çocukların olumlu davranışları kazanmaları açısından önemlidir. Çocuk Diş Doktoru Karşıyaka Paylaşılan bu olumlu deneyimler çocukların korkularını azaltacak ve tedaviye karşı isteklerini arttıracaktır. Günümüzde gelişen teknolojiye bağlı olarak diş tedavileri sırasında duyulan ağrılar minumum seviyeye indirilmiş ve daha rahat tedavi olanakları geliştirilmiştir.
Olumsuz reaksiyon çağrıştıran kelimeler yerine çocukların ilgisini çekebilecek sözcükler tedaviye karşı isteği arttırır. Örneğin;
– İğne, enjeksiyon yerine Uyku içeceği
– Delme yerine vızıltı
– Dişinin delinmesi yerine diş temizliği
– Gaz ya da nitrik oksit yerine Sihirli hava
– İnceleme yerine Dişlerinin sayılması
– Diş çekmek yerine Dişini oynatıp almak
– Diş temizleme yerine Dişlerini gıdıklama kelimeleri kullanılabilir.
Çocuğumu diş hekimine ilk kez ne zaman götürmeliyim?
İlk dişler çıktıktan 6 ay sonra diş hekimine götürülmesi uygundur. Çocukların dişle ilgili problemleri çeşitli nedenlerle (düşme, ağır enfeksiyon) erken yaşlarda başlayabilir. Bebeğin beslenmesine, diş bakımına, emme alışkanlığı gibi durumlar göz önünde bulundurularak ortaya çıkabilecek problemlere karşı önlem alınır.
Çocuklarda diş hekimine karşı korku neden olur, alınması gereken önlemler nelerdir?
Çocukları diş hekimine karşı korkutmamak için yaptığı yaramazlıklar sonucu bu durumu çocuğa karşı tehdit olarak kullanmayın. Bu şekilde çocuklar diş muayenelerinin kötü bir yer olduğunu düşünür ve korku duyarlar.
Bu nedenle;
Çocuğun diş hekimine götürülmesi bir ceza gibi gösterilmemeli, diş hekimine severek gideceği bir ortam yaratılmalıdır.

en iyi diş doktoru

izmir en iyi çocuk diş doktoru

Çocukları diş hekimine gitmeden önce dişin hiç acımayacak gibi söylemlerde bulunulması çocuğun işlem sırasında ağrı hissedeceğine karşı bir çağrışım oluşturur. Bu nedenle bu tür cümlelerden kaçınmak gerekir.
Çocukların diş hekimiyle iyi bir iletişim kurması çocuğun diş hekimine karşı bir güven duymasını sağlayarak korkusunu azaltacaktır. Diş hekiminin sorduğu soruları sizin değil çocuğunuzun cevap vermesine izin vermelisiniz.