Dişeti neden kanar

Diş etinde oluşan kanamalar sert bir yiyecek yenilmesi sonucu, izmir diş eti kanaması dişe darbe alınması gibi durumların dışında altta yatan bir diş eti hastalığının da habercisi olabilir. Bakteri plağı oluşması durumunda veya diş taşı birikmesi sonucunda diş ve diş etlerinde iltihap oluşarak diş eti kanamalarına sebep olabilmektedir.

karşıyaka dişeti tedavisi

İzmir Diş Eti iltihap tedavisi

Diş eti kanamalarının büyük çoğunluğunu oluşturan mikrobiyal diş plağı gelişir ve zamanla diş taşlarını da oluşturarak kişinin ağız bakımını daha da zorlaştıracak hale getirir. Etkin bir diş fırçalama yöntemi, düzenli diş ipi kullanımı ve ara yüz temizliği ile bakterilerin dişe tutunmasını önlenerek kanamaya neden olan bu sorunu ortadan kaldırır.

Bunların dışında şeker hastalığı, sigara kullanımı, hamilelikle hassaslaşan dişetleri ve adet dönemi gibi hormonal değişimlerin yaşandığı durumlar, hatalı diş fırçalama uygulaması, ilaç kullanımı ve lösemi, hemofili ya da trombosit eksikliğine bağlı kan hastalıkları diş eti sağlığını olumsuz etkilediğinden diş etinde kanamalara yol açabilir.

Dişeti kanadığında ne yapılmalıdır?

Kanamanın meydana geldiği bölümlerde daha dikkatli fırçalama tekniği uygulanarak ve diş ipi de kullanılarak ağız hijyeni üst düzeye getirilir ve vücudun kendini yenileme kapasitesinin devreye girmesi sağlanır. Yeterli ağız hijyeninin oluşturulmasına rağmen diş eti kanaması devam ediyorsa diş hekimine gidilmelidir.

Dişeti kanamaları için nasıl önlem alınmalıdır?

Diş eti kanamasını önlemek için öncelikle ağız hijyenini korumak önemlidir. Dişler günde en az 2 kere fırçalanmalı (sabah kahvaltıdan sonra ve gece yatmadan önce), fırçalama süresi en az 2 dakika sürecek şekilde ayarlanmalıdır. Dişlerin fırçalanması esnasında yumuşak hareketler uygulanmalı ve diş etine zarar verecek uygulamalardan kaçınılmalıdır. Fırçalama sonrasında da diş ipi kullanılarak diş aralarının da temizliği ile tam bir ağız bakımı gerçekleştirilmelidir.

Dişeti kanaması diş kaybına neden olur mu?

Diş etlerinde meydana gelen kanamalar tek başına diş kaybına neden olmaz. İzmir Diş Eti Tedavi Ancak diş eti hastalıklarına bağlı ortaya çıkan kanamalar tedavi ettirilmediği takdirde zamanla diş kaybı oluşturabilir. Bu yüzden kanama olması durumunda mutlaka bir hekim ile görüşülmelidir.

Dişeti kanaması olanlara tavsiyeler

Diş eti kanaması yaşayan kişilerin diş fırçalama alışkanlıklarını bırakmamaları ve yeterli ağız hijyenini sürdürmeleri gerekir. Ağız hijyeni yeterli olduğu durumda vücudun kendini yenileme kapasitesi gelişecek ve hastalıklar ile savaşması daha kolay sağlanacaktır. Bu hastalar diş fırçalamanın kanamayı arttıracağını düşünmesi ile bu alışkanlığı bırakmaları olayı sürekli bir döngü haline getirerek mevcut durumun daha da kötüleşmesine yol açacaktır.