Diş Muayenesi İzmir

Diş Muayenesi nasıl yapılır?

Güçlü bir ışık kaynağı altında ayna, sonda ve ön ucunda küçük bir kanca olan bir alet yardımıyla yapılır. İzmir Diş Muayenesi Sonda uygulanarak diş üzerinde kahverengi noktalar, çürükler veya renk değişimleri tespit edilebilir. Bu yolla diş hekimi, periodontal hastalık olup olmadığının da teşhisini yapar. Diş etleri ve mukozayı kontrol eder.

izmir genel anestezi diş çekimi

uykuda diş tedavi izmir

Diş kliniğe ilk kez gelinmesi durumunda diş hekimleri diş röntgeni isteyerek ağız ve çene durumunu kontrol eder. Düzenli bir şekilde aynı kliniğe gidilmesi durumunda her seferinde yeni bir görüntü almayı gerektirmez. Düzenli bir diş muayenesi 20-40 dakika arası sürmektedir. Diş hekimler muayene sonrasında sonuçları göz önünde bulundurarak hastalara dişlerini nasıl koruyacakları yönünde tavsiyeler verirler.

Diş muayenesi neden gereklidir?

Dişle ilgili sorunların erken saptanması için gerekli bir işlemdir. Diş çürükleri, diş eti hastalıkları ve paradontit en sık görülen diş rahatsızlıklarıdır. İzmir Diş Muayenesi Bu sorunların erken tespit edilmesiyle birlikte tedavileri daha kolay sağlanır.

Muayeneden önce

Muayene yapılmadan önce hastaların kendilerini nasıl hissettikleri, herhangi bir ilaç kullanıp kullanmadıkları öğrenilir. Sigara ve tütün ürünlerini kullanıyorsanız doktora bildirmeniz gerekir. Bunun dışında hamilelik durumlarında röntgen çekilmemesi gerektiği için doktora bildirilmelidir. Muayene öncesi dişlerin fırçalanmış olması diş hekiminin daha kolay muayene etmesini sağlayacaktır.

Hastalıklar ve ilaçlar

İlaç veya anestezik maddelere karşı bir duyarlılığınız varsa hekim ile görüşmeniz gerekmektedir. Bu anesteziklerin kullanımı hassasiyet varlığında diş muayenesi ve tedavisi sırasında alerjik reaksiyonlara sebep olabilir. İzmir İmplant Diş Tedavisi Herhangi bir hastalık veya ilaç kullanımının doktor ile paylaşılması önemlidir; çünkü bazı anestezik maddeler belirli hastalıklarla ve bazı ilaçlarla birlikte kullanıldığında etkisini düşürebilir veya ters etki yaratabilir.

Diş çürüğünün incelenmesi

Bazen dişlerin daha kolay muayenesini sağlamak amacıyla dişler parlatılabilir. Daha sonrasında elektrikli diş fırçasına benzer bir alet yardımıyla parlatılır. Dişlerin muayenesi ışık altında sonda ve küçük bir kanca yardımıyla yapılır. Sonda kullanılmadığı durumlarda diş yüzeylerinde var olan kırık ve çürükleri tespit etmek zorlaşır.

Dişeti ve mukoza kontrolleri

Diş etlerinin sağlıklı olup olmadığına karar vermek için ağız mukozasının da muayenesi gerekir. Çok nadir görülmekle birlikte ağız boşluğu içinde ciddi hastalıklar gelişebilir. Bu tür hastalıkların erken teşhis edilebilmesi için düzenli muayene şarttır.

Özel muayene veya numune alma

Bazı durumlarda özel bir muayeneye ihtiyaç duyulabilir. Eğer dişlerde çok çürük oluşumu gözlenirse ayrıntılı bir muayene yapmak gerekebilir. Düşük tükürük miktarı veya tükürük sıvısında fazla miktarda çürük bakteri oluşması varsa düzenli muayeneye dahil olmayan tükürük incelemesi yapılır.

Muayene tamamlandığında

Muayene sonunda diş hekimi tespit ettiği sorunlara yönelik tedavi planı yapar. Diş taşı temizliği yapmak veya diş dolgusu gibi bir tedavi uygulanabilir. Diş hekimi diş bakımının nasıl sağlanacağı hakkında hastaya bilgiler verir.