Diş Eti Tedavisi

Diş Eti Tedavisi (Periodontoloji)

Diş eti ve diş etini destekleyen dokuların iltihaplanmasına verilen isimdir. Diş eti hastalıklarının tedavisinin sağlanmasıyla birlikte doğal dişler korunur, çiğneme rahat bir şekilde sağlanır ve buna bağlı olarak da sindirim sistemi ile ilgili problemler oluşmaz. Periodontal hastalıkların en erken döneminde gingivitis (diş eti iltihabı) görülür. Diş etinin iltihaplı olduğu durumlarda diş etleri kırmızı ve ödemli bir hal alır. Hastalığın erken dönemlerinde çok rahatsız edici durumları oluşturmasa da tedavi edilmediği durumlarda periodontitise neden olarak geri dönüşümsüz hasarlar yaratabilmektedir.
Periodontitis periodontal hastalıkların en ileri düzeyini oluşturur. Dişleri destekleyen dokularla birlikte alveol kemiğinde de hasar oluşturan bu hastalıkta diş ve diş eti arasında periodontal cep oluşumu söz konusudur. Bu cep varlığı sonucunda hastalarda enfeksiyon gelişimi kolaylaşır ve hastalık ilerlemesi hızlı bir şekilde devam eder.
Hastalığın hızla ilerlemesinin sonucunda da dişler sallanmaya başlar ve zamanla dökülmeler olabilir.

Dişeti hastalığının belirtileri nelerdir?

1. Diş fırçalarken diş etlerinde kanama meydana gelmesi
  2. Ödemli, hassas ve kırmızı diş etleri
  3. Diş etlerinin diş yapısından kolaylıkla ayrılması
  4. Dişler ve dişetleri arasında iltihaplı akıntı olması
  5. Dişlerin birbirinden uzaklaşması ve artarak sallanması
  6. Bölümlü protez uygulamasının etkisinde bozulma
  7. Sürekli bir halitozis (ağız kokusu) varlığı

Kimi zaman hiçbir belirti vermeden de hastalık ilerleme aşamasına gidebilir. Hastalığın erken teşhis ve tedavisi için sık sık doktor kontrolüne gitmek önemlidir.

Dişeti hastalığı nasıl önlenir?

Periodontal hastalıkların önlenmesindeki ilk adım ağız hijyeninin düzenli bir şekilde sürdürülmesidir. Yemeklerden sonra dişlerin fırçalanması ve diş ipi kullanımı ile yemek artıkları ve bunlarla üreyen bakteriler dişlerden uzaklaştırılarak sağlıklı bir diş yapısı devam eder. Dişlerdeki çürüklerin giderilmesi için de hekim kontrolüne başvurmak gerekir.

Dişeti hastalıklarının tedavisi nedir?

Diş eti hastalıklarının erken dönemde tedavisinin gerçekleştirilmesi için diş taşı, bakteri plağı gibi etkenlere dişlerden uzaklaştırmak ve olabildiğinde düzgün kök yapısını korumaktır. Hastalığın erken dönemlerinde iyi bir ağız bakımı ile tedavi sağlanabilmekle beraber; daha ileri vakalarda cerrahi tedavi gerekebilir. Cerrahi tedavideki amaç ise dişlerin etrafını saran periodontal ceplerdeki diş taşlarını temizlemek ve cebin büzülmesini sağlayarak düzgün kök yüzeyini korumak ve bununla birlikte kolay temizlenebilir bir dişeti yapısı oluşturmaktır.
Periodontal tedavinin gerçekleştirilmesi sonrasında hastalığın tekrar nüksetme etkisine bağlı düzenli diş hekimi kontrolü sağlanmalıdır. Plak oluşumunun engellenmesi ve eni taş birikimlerinin önüne geçmek için düzenli muayeneler şarttır. Tedavi ile gerçekleşen iyileşmenin sürekli olması içinde ağız bakımına önem vermek gereklidir.