Diş Eti Kanaması Neden Olur?

dis eti kanamasi neden olur

Diş Eti Kanaması Neden Olur?

21 Şubat 2020

Diş etinde görülen kanamaların sebebi, her yaştan kişinin ağız ve diş sağlığı ile ilgili olarak en çok araştırdıkları konulardandır. Diş eti kanamaları diş hekimliğinde sıklıkla karşılaşılan problemler arasında yer almaktadır. Genellikle diş fırçalaması sırasında fark edilen diş eti kanaması, önemli sağlık sorunlarının habercisi olduğu için üzerinde mutlaka önemle durulması gereken problemlerdendir.

Diş eti kanamalarının sebeplerini genellikle şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Ağız hijyenine yeterli önemi göstermemek,
  • Diş eti hastalıklarının görülmesi,
  • Diş taşı oluşumu,
  • Sigara ve diğer tütün ürünlerinin tüketimi,
  • Sorunlu protez, köprü ve dolgu uygulamaları,
  • Vitamin eksiklikleri,
  • Kanı sulandırıcı etkisi bulunan ilaç kullanımı,
  • Kadınlarda hamilelik dönemi,
  • Trobositopeni hastalığı

Bunların yanı sıra lösemi, siroz, pernisiyöz anemi, pemfigoid, temporal arterit, hemofili, skorbüt gibi pek çok hastalığın sebebi olarak da diş eti kanamasının belirti olarak gösterildiği bilinmektedir.

dis eti kanamasi tedavisi

dis eti tedavisi nasil yapilir

Diş Eti Kanamasının Belirtileri Nelerdir?

Diş eti kanamasının teşhisi, bazı belirtilere dikkat edilerek hastanın bizzat kendisi tarafından da kolaylıkla yapılabilmektedir. Bunların en sık karşılaşılanı, diş fırçaladıktan sonra görülen kırmızı lekelerdir. Diş fırçaladıktan sonra fırçada pembe veya kırmızı renkte lekelenmelerin görülmesiyle de diş eti kanamasının belirtilerinden söz etmek mümkündür.

Ağız içinde kan tadı ya da metalik tat almak, sakız çiğnerken sakızda görünen kırmızı renkler, diş ipi veya tükürükte kan görülmesi de diş eti kanamasının en çok bilinen belirtileri arasında yer almaktadır. Ayrıca ısırarak yenen elma ve benzeri sert dokulu meyve ve sebzelerde de kan lekesinin görülmesi diş eti kanamasının belirtileri olarak kabul edilmektedir.

Ayrıca zirkonyum diş bilgilerini yazımızdan inceleyebilirsiniz.

Diş Eti Kanaması Nasıl Önlenir?

Diş eti kanamasını önlemek için birtakım unsurlara dikkat etmek gerekmektedir. Öncelikle sağlıklı diş etleri soluk pembe renkte görünen, mat ve sıkı görünümleri bulunan bir yapıdadır. Sağlıklı diş etinin dişi boyun bölgesinde bir yaka gibi sıfıra sıfır bir şekilde sarması gerekmektedir. Sağlıklı diş etlerinde kırmızılık, şişkinlik ya da enfeksiyon görülmemektedir. Dolayısıyla normal fırçalamada ve diş ipi kullanımında diş etlerinde kanama görülmemesi gerekmektedir.

Bu bakımdan ağız ve diş eti temizliği bu tür rahatsızlıkların önlenmesinde ilk adım olarak öne çıkmaktadır. Yılda en az iki kez diş hekiminin ziyaret edilmesi ve profesyonel diş temizliğinin yapılması da diş eti kanaması önlemek konusunda önem teşkil etmektedir. Ayrıca doğru diş fırçalama tekniklerini kullanmak ya da diş ipi kullanımında dikkatli olmak da diş eti kanamasını önlemektedir.