Diş Eti İltihabı Belirtileri

Diş Eti İltihabı Belirtileri Nelerdir?

Sağlıklı bir diş eti pembe görünümdedir, fırçalama ve dokunma esnasında kanamaz, dişleri koruyarak güvende tutar. Karşıyaka Diş Eti Tedavi Merkezimiz;
Diş eti iltihabı her zaman ağrılı olmadığı için fark edilemeyebilir.

Erken dönemdeki belirtileri şöyledir:

Diş etlerinin kırmızı görünümlü ve ödemli olması
Diş fırçalama veya diş ipi kullanımıyla kanama oluşması
Diş eti üzerinde beyaz leke veya plak oluşumu

Erken dönemde tedavisi yapılmayan ve gerekli birtakım önlemler alınmaması sonucu diş etleri, ilerleyen dönemlerde diş dokusunu da etkileyebilir.

Bu dönemde görülebilecek belirtiler şunlardır:

Nefeste kötü koku (halitozis)
Diş ve diş eti aralarında iltihap oluşumu
Ağızda kötü bir tat oluşması
Yemek yemede zorlanma
Ağız kapanışı ve diş diziliminde değişiklikler
Diş kaybı meydana gelmesi
Diş eti apseleri oluşması

Diş eti iltihapları bazen doku ölümüne kadar varan bir süreç içine girebilir.

Böyle bir durumda aşağıdaki ağır belirtilerin biri veya daha fazlası görülebilir:
Kanama
Ağrılı ve hassas diş etleri
Diş eti çekilmesi
Ağızda metalik tat oluşması
Aşırı tükürük salgısı üretimi
Konuşma ve yutkunmada güçlük çekmek
Yüksek ateş (hipertermi)

Diş Eti İltihabının Nedenleri

Diş Plakları (Tartar)
Diş eti iltihabına yol açan en yaygın sebeplerden biri diş üzerinde oluşan plaklardır. İyi bir ağız hijyeni sağlanamadığında dişler üzerinde bakteri oluşumuna bağlı plaklar oluşur. Bu plakla birlikte, plaklara bağlı diş taşları da oluşarak dişlerin savunmasız kalmasına neden olur ve bununla birlikte diş iltihaplarını oluşturur.

bostanlı diş eti tedavisi

diş eti tedavi izmir

Dişlerde kırık olması, sıkışık, çarpık veya çürük dişler diş plağı ve diş taşlarının oluşmasına olanak verirler. Özellikle diş dizilimlerinde çarpıklık gibi durumlarda dişlerin temizlenmesi zorlaştığı için, tedavi süreci de uzar. İzmir Karşıyaka Diş Doktoru Bunun yanı sıra karbonhidrat ve şeker ağırlıklı beslenme düzeni de plak oluşumunu arttırır.

Yenilenme Sorunları
Sigara, nargile gibi tütün ürünleri diş eti yenilenmesini kısıtlayarak diş eti iltihabına ortam hazırlar.
C vitamininden yoksun bir diyetle beslenilmesi sonucu aynı şekilde diş etlerinin yenilenme hızı azalarak diş eti iltihaplarına yol açar.
Şeker hastalığı kan dolaşımının hızını düşürerek yenilenme problemlerine sebep olur.

Hormon Değişiklikleri
Ergenlik, hamilelik ve menopoz gibi hormon değişikliklerinin en üst seviyede olduğu durumlar diş etlerindeki kan damarlarının bakteri ve kimyasal tahriş oluşumuna açık hale getirebilir ve bunun sonucunda diş eti iltihapları meydana gelir.

Bağışıklık Sisteminin Zayıflaması ve Kanser
Kanser oluşumu ağız içi doku yapısını bozar ve ağızda bakteri oluşumunu kolaylaştırır. Özellikle dil, dudak ve damak kanserleri böyle bir etki oluşturarak diş eti iltihabına yol açabilir.
Bağışıklık sistemini zayıflatan her türlü hastalık (kanser, aids vb.) diş eti iltihaplarına yol açabilir.

Ağızdan Nefes Almak
Sürekli olarak ağızdan nefes almak diş etlerinde tahrişlere yol açarak iltihap oluşturabilir.