Diş Beyazlatma Nasıl Yapılır?

dis beyazlatma nasil yapilir

Diş Beyazlatma Nasıl Yapılır?

1 Şubat 2020

Diş beyazlatma tedavisi uygulama süreci, hastanın diş beyazlatma tedavisinde hangi yöntemin kullanıldığına göre değişiklik göstermektedir. Diş beyazlatma tedavisi, hastanın dişlerinin mevcut halinde daha beyaz gözükmesini sağlamak için tercih edilen bir diş tedavisi yöntemidir. Hastanın gebe olmaması ve çocuk emzirme sürecinde olmaması kaydıyla, 16 yaşından büyük herkes tarafından uygulanabilen bir tedavi yöntemidir. Diş beyazlatma tedavisi kapsamında tercih edilebilen tedavi yöntemleri şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Lazerle diş beyazlatma
  • Cansız dişler için diş beyazlatma
  • Ev tipi diş beyazlatma

Lazerle Diş Beyazlatma

Lazer kullanarak diş beyazlatma yönteminde izlenen adımlar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Hastanın dişlerindeki dışsal lekelenme gibi problemler çözülerek tedaviye başlanmaktadır.
  • Ardından diş rengi, temiz bir diş ile kıyaslanarak belirlenmektedir.
  • Ardından hastanın ağzına retraktör yerleştirilerek dudakların dişlerle teması önlenmektedir.
  • Diş beyazlatma sürecinde diş etlerinin de dişlerle temas etmesinin önlenmesi gerekmektedir. Bu nedenle diş eti bariyeri takılmaktadır.
  • Ardından diş beyazlatma jeli dişlere uygulanmaktadır.
  • Jelin aktive olma sürecini hızlandırmak için lazer kullanılmaktadır.
  • Tedavi bu şekilde 15 dakika kadar devam ettirildikten sonra sona erdirilmektedir.
  • Seans sonunda istenilen beyazlığa ulaşılamaması halinde seans tekrarlanabilmektedir.
dis beyazlarma cesitleri

dis beyazlarma nedir

Ev Tipi Diş Beyazlatma

Evde diş beyazlatma tedavisi, klinik ortamında değil, hastanın kendi evinde hasta tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle ev tipi diş beyazlatma yöntemi olarak adlandırılmaktadır. Ev tipi diş beyazlatma tedavisi süreci şu şekilde işlemektedir:

• Diş hekimi dişlerin ölçüsünü alarak hastanın diş etini koruyan bir plak hazırlanmaktadır.
  • Hastanın hazırlık sürecinde ağız ve diş bakımına özen göstermesi gerekmektedir.
  • Ardından hastaya plak ve diş beyazlatma seti verilerek uygulama talimatları anlatılmaktadır.
  • Hasta plak içerisine jel sıkarak ağız kısmına yerleştirmekte ve jelin özelliğine göre belli bir süre bekletmektedir.
  • Jellerin diş içerisinde bekletilme süresi farklılık göstermektedir. 8 saate kadar bekletilmesi gereken jeller bulunmaktadır. Bu nedenle ne kadar süre bekletilmesi gerektiği doktor tarafından tarafınıza bildirilecektir.
  • Ardından hasta plakı çıkararak diş temizliğini gerçekleştirmekte ve işlemi tamamlamaktadır.

Ayrıca porselen diş fiyatları ile ilgili yazımıza da bakabilirsiniz.

Cansız Dişler İçin Diş Beyazlatma

Cansız dişlerde diş beyazlatma tedavisi, lazer ile diş beyazlatma yönteminde olduğu gibi klinik ortamında diş doktoru tarafından gerçekleştirilen bir tedavi yöntemidir. Diş beyazlatma tedavisinde kullanılan bu seçenek, kanal tedavisi gibi tedaviler neticesinde renk değiştiren dişler için uygulanmaktadır. Bu seçenekte diş beyazlatmada kullanılan jel, dişin pulpa bölgesinde bekletilerek uygulanmaktadır.