Çocuk Diş Tedavisi

Çocuk diş hekimliği dalı 0-14 yaş aralığında yer alan çocukların diş sağlığını korumayı ve çürük, travma vb.den oluşan diş hastalıklarını tedavi etmeyi amaçlayan bir daldır. Bu hastalıkların tedavilerinin yanında hastalıklara karşı korunmayı sağlayan birçok yöntemi de içermektedir.

Koruyucu Uygulamalar

Çocuklarda oluşabilecek dental sorunları önlemek ve iyi bir ağız ve diş sağlığı koşullarını korumak ve sürdürmek gibi görevleri vardır. Bu görevler doğrultusunda çeşitli eğitimleri de içermektedir. Bunlar; flor uygulaması, fissür örtücü uygulaması, yer tutucu aperey takılması gibi işlemlerdir.

en iyi diş doktoru

izmir en iyi çocuk diş doktoru

Eğitim
Anne ve babaların çocukların ağız hijyenini sağlama konusunda bilgili olmasının yanı sıra beslenme eğitimleri de olmalıdır. Ağız hijyeninde bulunan eğitimler; ağız hijyeni eğitimi, dış fırçalama alışkanlığı kazandırılması eğitimi gibi.

Diş Temizliği
Çocukların dişleri üzerinde bakteri plakları oluşabilir. Yiyecek artıkları ve mikroorganizmaların da neden olduğu bu plaklar fırçalama yöntemiyle uzaklaştırılamıyorsa diş hekimi tarafından diş temizleme yöntemi uygulanabilir. Bu işlem sayesinde bakteri plağı, diş çürüğü ve diş taşı gibi sorunlar uzun vadede önlenebilir.

karşıyaka pedodonti

pedodonti izmir

Yer Tutucular

Beslenmeyi sağlayan ve çocukların konuşabilmesine yardımcı olan süt dişlerinin bir bşka görevi de kendinden sonra gelecek kalıcı dişlerin alanını korumaktır. Süt dişlerinin erken kaybının oluşmasında kalıcı diin yerini korumak amacıyla yer tutucu apereyler kullanılır.

Fissür Örtücü (Fissur Sealant)

Fissür örtücü maddeler dişleri çürüklere karşı koruyan bir dolgu maddesidir. Kalıcı dişlerde meydana gelen derin ve çürümeye eğimli fissürler bu maddeyle kapatılarak kalıcı dişlerin bakterilere karşı korunmasını sağlar. Bu şekilde dişin çürümesi engellenmiş olur.

Flor Uygulamaları

Kalıcı dişler genellikle çürüklere karşı dirençsiz olur. Dişlerin çürümesini engellemek amacıyla flor uygulaması yapılır. Flor uygulaması dişlerin yapısını güçlendiren ve diş minesini de kuvvetlendirerek dişi korur ve çürüklerin oluşması önlenmiş olur.

Çocuklara Özel Tedaviler

Diş çekimi, özel diş protezleri, kanal tedavisi ve travmatik diş kırılma tedavileri de çocuklara uygulanan tedaviler arasında yer almaktadır.

Çürük Tedavisi

Dişteki çürük temizlenerek kalıcı veya geçici dolgu yapılır. Son yıllarda çocukların dolgudan ve doktordan korkmamaları için renkli dolgular üretilmiştir.

Kırık Tedavisi

Düşme ya da bir yere çarpma sonucunda çocuklarda ön diş kırıkları sık meydana gelen bir durumdur. Kırılan bu parçalar kuvvetli ajanlar ile yapıştırılır. Bu kırıkların kısa sürede tedavi edilebilmesi için kırık parçaların en kısa sürede diş hekimine ulaşması gerekir. Kırılan parçalar çok küçükse ya da bulunamadığı durumlarda kompozit beyaz dolgu ile tedavi sağlanır.

çocuk dişçisi izmir

izmir diş çocuk doktoru

Kompozit dolgular çok sağlam yapıda olmadıkları için belirli aralıklarla tekrarlanması gerekir.
Dişin yarısı veya yarısından büyük bir parçanın kırılması durumunda dişin ön yüzeyinin tamamı ile birlikte kırık bölümü de içine alan kompozit lamine uygulaması yapılır. Bu yöntem de çok dayanıklı olmadığından belirli süre geçtikten sonra yenilenmesi gerekir. Hastanın 17 yaşından büyük olması durumunda kompozit yerine porselen lamine uygulanır. Dayanıklı ve estetik bir çözümdür.