Ağız içi Kist Operasyonu

Diş Kisti Ameliyatı

İçlerinde hava bulunduran veya katı-sıvı madde ile dolu kesecikler çenenin bir bölgesine yerleşerek sinsice büyür ve çoğu zaman dişin kaybedilmesine sebep olacak dereceye gelene kadar fark edilemeyebilir. Bu süre zarfında çene kemiğinde hasar oluşturarak çatlamaya sebep olur. İltihap toplayarak abse oluşturan kistler tedavi edilmediği durumlarda daha ciddi problemlere yol açabilmektedir.
Oluşan bu diş kistleri anlık gelişen bir ağrıyla kendilerini belli eder. Genellikle diş eti, çene ve yüze yayılma yapan bir ağrı söz konusudur. Dişlerin kırılması veya diş çürükleri sebebiyle oluşan oyuklar tedavi edilmezse bakteriler buralara yerleşerek enfksiyon meydana getirirler ve diş kisti oluşmasına ortam hazırlarlar. Bu nedenle diş kistlerinden korunmak için ağız hijyenini sağlamak ve düzenli diş kontrolü yaptırmak önemlidir.

Diş Kistinin Zararlı Etkileri Nelerdir

Diş kistleri zamanla sinirler üzerinde baskı oluşturarak yüz felcine sebep olabilir.
Kist oluşumu çenede gerçekleştiği için bir süe sonra çene dokusunun yer değiştirmesine ve kemik kaybına yol açabilir.
Kistin bir dişin yanında yer kaplaması o dişin anatomisine zarar verebilir.
Bu kistler bazen de çenenin büyümesine yol açarak kendisine ortam yaratır. Çenede bir ağrı oluşturmadığı için kişiler bu büyümeyi farketmeyebilir.

Diş Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kistin derecesine göre uygulanan tedavi değişiklik göstermektedir. Ameliyat gerektiren kistlerde diş kökünde yer alan kist, dişin 1/3’lik kısmı ile beraber çıkarılır. Genellikle bütün dişlerde uygulanmakla birlikte diş kökünün kısa olduğu durumlarda diş çekilebilir. Bu nedenle diş uzunluğu önemlidir. Ameliyat sırasında sinirler harabiyete uğramışsa da diş çekilebilir. Ameliyat öncesi hastanın profilaktik tedavisinde doktor istemine göre antibiyotik, antimikrobiyal ağız gargaraları veya antienflamatuar ilaçlar verilebilir.
Ameliyat edilecek dişin diş eti kesilerek dişin köküne ulaşma sağlanır. Diş kökünde meydana gelen kist kesilerek dokulardan uzaklaştırılır ve diş çevresi temizlendikten sonra kesilen diş eti yerine yerleştirilerek dikiş atılır. Birkaç ay geçtikten sonra diş kökü çevresindeki kemikler iyileşerek tedavi sağlanmış olur.
Ameliyat sırasında hastaların refakatçi gereksinimi olmamaktadır. Çalışmaya ara vermek gerekebilir. Çeneye bir girişim yapıldığından dolayı ameliyat sonrasında yemek yeme, konuşma gibi çeneyi açma kapatma gerektiren durumlarda hastalar zorluk yaşayabilir. Aşırı soğuk ve sıcak yiyeceklerden kaçınmak ve mümkün derecede yumuşak gıdalar tüketilmelidir. Bol sıvı alımı sağlanmalı ve iyileşme süreci boyunca alkol ve sigara kullanımı kesinlikle kısıtlanmalıdır. Çene kaslarını yoracak her türlü faaliyetten sakınılmalıdır.