Ağız Kokusunu Önlemenin Yolları

Ağız Kokusunu Nasıl Önlenir?

Günlük hayatımızda ciddi bir sorun olarak karşımıza çıkan ağız kokusunu önlemek mümkün olabilmektedir.
Ağız kokusu oluşmasının nedeni ölü bakteriler sonucu meydana gelen atık maddesi ‘volatile sülfür’ adı verilen bir gazdır. İzmir Ağız Kokusu Tedavisi Nefeste kötü koku meydana gelmesinin en büyük nedeni ağız içinde yerleşen enfeksiyonlardır. Ağız içinde oluşan bu enfeksiyonlar ilerlemiş diş eti hastalıklarına veya ağız içinde bulunma süresi sadece birkaç saatten ibaretse, diş arasına yerleşmiş bu gıda artıklarına yerleşen bakteriler ağızda kötü koku oluşumuna neden olurlar.
Gıda artıklarına yerleşen bakteriler dışında ağız kokusu oluşmasına neden olan bazı hastalıklar mevcuttur: Tonsilit, akciğer iltihabı, böbrek yetmezliği (balıksı koku), karaciğer ve metabolizma bozuklukları gibi hastalıklardır. Ağız kokusunun tedavisine başlamadan, öncelikle ağız kokusuna neden olan problem saptanmalıdır.

Neden ağzım kokuyor?

Ağız boşluğuna yerleşmiş olan bakterilerin atıklarının oluşturduğu sülfürlü bileşikler sonucu kötü bir koku meydana gelir. Ölmek üzere olan veya çoktan ölmüş bakteriler sülfür bileşikleri açığa çıkarmaktadır. İyi sağlayan bir ağız hijyeni sonucunda yemek artıklarıyla beraber bakteri tabakaları da dilin arka kısmında birikmeye başlar.

bostanlı koku ağız tedavi

karşıyaka ağız kokusu tedavi

Dilin yüzeyi oldukça pürüzlü bir yapıda olduğu için bakteriler rahatça tutunmalarını sağlar ve onlar için elverişli bir ortam oluşturur. Ağız Kokusu Tedavisi İzmir Açığa çıkan sülfür bileşikleri de burada biriktiği için, ağız hijyeni yeterli sağlanmadığı durumlarda bakterilerin ağız içinde yaşaması için elverişli bir ortam hazırlanmış olur ve ağız kokusu ile birlikte değişik sorunlara yol açar.

Ağız içi kaynaklı kokunun başlıca sebepleri nelerdir?

1-Sarımsak, soğan gibi kötü koku yapan
2-Diş çürükleri
3-Periodontal(dişeti ve çevre kemik dokusu)hastalıklar
4-Sürekli devam eden ağız kuruluğu
5-Tütün kullanma (sigara, nargile vb.)
6-Ağız hijyeninin yeterli bir şekilde sağlanamaması

Ağız kokusu oluşumunda yapılması gerekenler

Ağız içinde çürük oluşumu mevcutsa hemen tedavi ettirilmeli
Dişlerde kızarıklık, ödem gibi belirtilerle seyreden diş eti hastalığı tedavi edilmeli. Cepler ve diş taşlarının oluşması önlenmelidir.
Gömülü ve yarı gömülü 20 yaş dişleri çekilmelidir.

Ağız kokusunu önlemek için bunları uygulayın

Her öğün sonrası dişler 3 dakika süre ile boyunca fırçalanmalı ve günlük diş ipi kullanımına özen gösterilmelidir.
Diş fırçası kuru ve temiz bir yerde muhafaza edilmeli ve kullandıktan sonra iyice durulanmalıdır.
Dil yapısı çok girintili ve pürüzlü olan kişilerde bakterilerin yerleşmesi daha kolay olacağından, diş fırçalaması sırasında dilin arka kısımları da fırçalanarak dilin temizliği sağlanmalıdır.
Naneli şeker ve sakızlar, ağız spreyleri veya ağız gargaraları ağız kokusunu önlemede yardımcı olmaz, kısa süreli çaredir.
Ağız kokusunu önlemede eczanelerden temin edebileceğiniz %50 su ve %50 hidrojen peroksit karışımlı ağız gargaraları kullanılabilir.
Soğan, sarımsak gibi yiyeceklerin tüketilmesine bağlı oluşan koku ertesi sabah aç karnına içilen bir bardak süt ile giderilebilir.